Ureditev davčnih blagajn

 

Izdane račune, katere stranka poravna z gotovinskim plačilom, je zavezanec dolžan poslati v potrditev na FURS. Potrditev se opravlja s pomočjo davčne blagajne Birokrat POS ali Birokrat TaxPhone Android ali v prehodnem obdobju dveh let z vezano knjigo računov. V istem poslovnem prostoru ni dovoljeno uporabljati oba načina hkrati (e-naprave in vezane knjige). Če se boste odločili za e-napravo (davčne blagajne Birokrat POS ali Birokrat TaxPhone Android), boste vezano knjigo računov lahko uporabljali le v primeru izpada električne energije ali druge oblike višje sile.

 

Podrobneje o tem, kdo so zavezanci in kaj točno je in kaj ni gotovinsko poslovanje, si preberite tukaj.

 

Postopek za ureditev davčne blagajne

 

V kolikor imate konkretna vprašanja glede davčnih blagajn Birokrat, nam jih pošljiite na mail novosti@birokrat.si z zadevo VPRAŠANJE DBB.

 

 

Vse dodatne informacije, kako je z davčnimi blagajnami v obstoječem POS-u, kaj je vse potrebno nastaviti, odgovore na vaša vprašanja, ... si preberite na:  

www.birokrat.si/nadgradnje-in-podpora/navodila-za-uporabo/pdf-navodila

 

 

1. Pridobiti namensko digitalno potrdilo. 

 

Za delovanje svoje davčne blagajne bo vsak davčni zavezanec potreboval namensko digitalno potrdilo, za katero bo od 15. 11. 2015 dalje lahko oddal vlogo prek portala eDavki. Potrdilo je brezplačno. Tisti zavezanec, ki ne uporablja sistema eDavki, pa bo lahko za pridobitev namenskega digitalnega potrdila pooblastil koga drugega (npr. računovodski servis). Podrobnosti o samem postopku pridobitve digitalnega potrdila si preberite spodaj.

 

2. Registrirati poslovni prostor oz. prodajno mesto pri FURS pred prvim potrjevanjem računov

 

Ob uporabi davčne blagajne Birokrat boste te podatke lahko avtomatsko sporočili prek programa Birokrat (v kolikor bodo poravnane vse obveznosti do podjetja Birokrat). Podrobnejša navodila na zgornji povezavi.

 

Ostali uporabniki:

Preko aplikacije 'Mini blagajna' na spletni strani FURS in z uporabo namenskega digitalnega potrdila boste morali FURS sporočiti podatke za vsak posamezen poslovni prostor (posamezen prostor je tudi stojnica, avto – če se v njem izdaja račune, naprava terenskih delavcev ipd.) in kasneje sporočiti tudi vse spremembe, povezane z njim. Poslovni prostor je torej vsak premičen ali nepremičen prostor, v katerem zavezanec stalno ali  začasno izdaja račune, kateri so plačani z gotovino.

 

Podrobneje na tej povezavi

 

3.  Izdelovalec programa za davčne blagajne

 

Priporočamo davčne blagajne Birokrat POS za računalnike, prenosnike in tablice z operacijskim sistemom Windows ali Birokrat TaxPhone Android za pametne telefone in tablice z operacijskim sistemom Android. Z uporabo iste aplikacije mora zavezanec sporočati tudi vse spremembe teh podatkov.

 

Ob uporabi davčne blagajne Birokrat  bo podatek o proizvajalcu davčne blagajne vnešen v sam program Birokrat in bo avtomatsko sporočen na FURS ob fiskalizaciji, tako da vam ni potrebni nič sporočati in tudi FURS tega od vas ne zahteva (v kolikor bodo poravnane vse obveznosti do podjetja Birokrat).  

 

4. Izdelati interni akt

 

V internem aktu bo potrebno določiti:

 - oznake poslovnih prostorov, v katerih se bo izvajalo gotovinsko poslovanje
 - oznake blagajn, preko katerih boste davčno potrjevali račune
 - oznake za identifikacijo fizičnih oseb, ki bodo te račune izstavljale. 
 - določiti način številčenja računov (po prostoru ali po blagajni) in način teka zaporednih številk računov (od1-n. ačo dp 10000-n, ...)
- ali boste za gotovinsko poslovanje uporabljali elektronsko napravo ali vezano knjigo računov.

 

Akta ni potrebno pošiljati na FURS – potrebno ga je shraniti med internimi akti. Globa za nesprejetje akta: do 75.000,00 EUR. 

 

Vzorec internega akta je pripravil FURS in ga najdete na spodnjih povezavah: 


Interni akt 1: En poslovni prostor, ena elektronska naprava – prenesi vzorec
Interni akt 2: Več poslovnih prostorov, več elektronskih naprav za izdajo računov, zaporedne številke računov si sledijo v zaporedju po posamezni e-napravi za izdajo računov v poslovnem
prostoru – prenesi vzorec.
Interni akt 3: Več poslovnih prostorov, več elektronskih naprav za izdajo računov, zaporedne številke računov si sledijo v zaporedju po vsakem poslovnem prostoru – prenesi vzorec.
Interni akt 4: Več poslovnih prostorov, zaporedne številke računov si sledijo v zaporedju po centralni e-napravi (strežniku) v poslovnem prostoru zavezanca – prenesi vzorec.

 

5. Nabaviti davčno blagajno, ki bo ustrezala vsem zakonskim predpisom na področju davčnega potrjevanja računov. 

 

Vzorec računa iz davčne blagajne BirokratDavčne blagajne Birokrat - Birokrat POS za računalnike z os Windows in Birokrat TaxPhone Android za pametne telefone in tablice z os Android bodo v skladu z zakonom o davčnem potrjevanju računov imele vse obvezne dodatne podatke na računu:


 - Čas izdaje računa (uro in minute)
 - Oznako fizične osebe, ki je račun izdala
 - Enkratno identifikacijsko oznako računa EOR (če je potrditev uspešna)
 - Zaščitno oznako izdajatelja računa ZOI v tekstovni obliki in v obliki QR-kode
 - Zakonsko predpisano obliko številke računa, ki bo sestavljena iz treh sklopov:  oznaka prostora - oznaka elektronske naprave - zaporedna številka

 
Več o obveznih dodatnih podatkih in obliki računa.

 

BREZPLAČNO preizkusite delovanje davčnih blagajn Birokrat in tako lepo v miru stestirate njihovo uporabo.

Povezava do brezplačne davčne blagajne Birokrat POS in tukaj do Birokrat TaxPhone Android.

 

NOVIM UPORABNIKOM PROGRAMOV BIROKRAT ZA OS WINDOWS NUDIMO BREZPLAČNO IZOBRAŽEVANJE IN PODPORO PO E-MAILU.

 

6.  Na vidno mesto objaviti bvestilo kupcem

 

Na vidno mesto obesiti obvestilo kupcem o obveznem izstavljanju računov in o obveznosti kupca, da ga vzame in zadrži (priporočamo nalepko na vhodnih vratih, ob izhodu, na steni in na blagajni - bolje več obvestil, kot pa premalo). 
 
Obveznosti kupca:

Kupec mora račun zadržati neposredno ob odhodu iz poslovnega prostora, sicer ga lahko doleti globa v višini 40,00 EUR. Kupec lahko preveri račun z EOR ali ZOI v 30. dneh od izaje računa na FURS – kupec preverja, ali je bil račun s strani prodajalca potrjen.

 

 

Postopek pridobitve namenskega digitalnega potrdila

 

Vsi bodoči uporabniki davčnih blagajn, ki še niso registrirani kot uporabniki portala eDavki, naj za pridobitev namenskega digitalnega potrdila čim prej pooblastijo drugo osebo, morda računovodski servis ali ponudnika davčne blagajne. Postopek je preprost. Na spletnih straneh eDavki ali Finančne uprave RS naj natisnejo obrazec, ki se imenuje »Obrazec za dodelitev in preklic zunanjih pooblastil v sistemu eDavki«, ga izpolnijo (določijo pooblaščenca) in ga pošljejo na finančni urad, kjer imajo registrirano podjetje ali dejavnost.

 

Seznam finančnih uradov s kontaktnimi podatki je objavljen na spletni strani Finančne uprave RS. Pooblaščenec bo lahko nato v imenu uporabnika davčne blagajne vložil zahtevek za pridobitev namenskega digitalnega potrdila in ga tudi prevzel. Kot pomoč pri izpolnjevanju obrazca smo pripravili tudi primer oziroma vzorec izpolnjenega obrazca

 

Kaj, če davčni zavezanec že ima pooblaščenca za poslovanje prek sistema eDavki?


V tem primeru je treba preveriti, kakšno pooblastilo mu je že bilo dodeljeno. Če je bilo to splošno pooblastilo, ki vključuje tudi nove obrazce, se bo takšno pooblastilo nanašalo tudi na pridobitev namenskega digitalnega potrdila. To pomeni, da davčnemu zavezancu ne bo treba ponovno vlagati novega pooblastila.


1. Od 15. 11. 2015 dalje bodo lahko zavezanci prek portala eDavki vložili Zahtevek za pridobitev namenskega digitalnega potrdila za izvajanje postopka davčnega potrjevanja računov, ki se bo imenoval DPR-PridobitevDP. 

 

2. Po vložitvi zahtevka bo zavezanec oziroma njegov pooblaščenec na osebni del portala eDavki prejel referenčno številko in geslo za prevzem namenskega certifikata. Potrdilo se bo glasilo na poslovni subjekt in se bo uporabljalo izključno le za sistem davčnega potrjevanja računov. Veljavno bo 5 let. Za testiranja, ki jih boste želeli opraviti pred 02.01.2016, bo na voljo 'testno digitalno potrdilo'.

 

3. Prejeto referenčno številko in geslo bo zavezanec ali njegov pooblaščenec nato vnesel v poseben portal za prevzem namenskega digitalnega potrdila na spletni strani MJU.

Povezava: https://taxca.gov.si/DPR-PKI-Enroll/enrollp12_step1.jsp

 

4. Po vnosu omenjene referenčne številke in gesla na portal MJU bo lahko zavezanec ali njegov pooblaščenec na tem istem portalu prevzel namensko potrdilo v obliki ».p12« datoteke.

 

5. Omenjeno potrdilo (».p12« datoteko) bo nato zavezanec ali pa ponudnik storitve davčne blagajne po predhodnem dogovoru  - namestil v program davčne blagajne Birokrat POS oz. Birokrat TaxPhone Android.

 

NAVODILA ZA PREVZEM digitalnega potrdila dobite tukaj.

 

Za tehnično pomoč lahko zavezanci pokličejo na telefonsko številko Finančne uprave RS  (05) 2976 800, vsak dan od ponedeljka do petka od 8:00 do 15:00 ali pa pošljejo elektronsko pošto na naslov sd.fu@gov.si.